Modewereld kiest ook voor 3dimensionale modefoto's

28 augustus 2016

Het Engelse modetijdschrift “Dazed & Confused” heeft in haar augustusnummer aan het geïllustreerde artikel over de mode van ontwerper Marios Schwab 3D-foto’s toegevoegd. Voor “Dazed” is dit de eerste keer dat zij gebruikmaken van de unieke mogelijkheden van de anaglyfentechniek en het realiseren van driedimensionale afbeeldingen. Dankzij het bijgeleverde 3D brilletje in rood/blauw-uitvoering krijgen de modefoto’s een bijzondere uitstraling.

Modewereld kiest ook voor 3dimensionale modefoto's

Dazed & Confused augustus 2009

De fascinatie is compleet door het gebruik van stoffen waaraan glinsterende stoffen in de vorm van Swarovski elementen zijn toegevoegd. De sterk optisch reagerende kristallijnen vlakjes geven de ontwerpen een exclusief uiterlijk. In het interview geeft de hoogaangeschreven ontwerper een enthousiaste reactie op de 3D keuze van het redactieteam van “Dazed”.

Marios Schwab kreeg bekendheid via de London Fashion Week in 2005. Daarna kreeg hij steeds meer naam in de wereld van de internationale mode. De auteur van het artikel geeft lezers ook een beeld van de geschiedenis van de eerste 3D films en het ontstaan van de samenwerking om de 3D rapportage in “Dazed” te presenteren. De allereerste bioscoopfilm in 3D was die van “House of Wax” uit 1953.

De magie van het driedimensionale beeld vervolgde later met films als Gorilla at Large, Robot Monster, Flesh for Frankenstein, Jaws in 3D, Monsters and Aliens en Avatar. Zijn fascinatie voor 3D beelden na het zien van enkele bioscoopfilms vormden zeker de basis voor het 3D project voor “Dazed”. Ook in de toekomst zullen we zeker meer van zijn ontwerpen zien en wie weet ook in mooie driedimensionale modefoto’s.


Gerelateerde artikelen