Grondbeginselen optica in een educatieve brochure

18 januari 2014

Het thema Optica is een geliefd onderdeel van het onderwijs op basisscholen en in het voortgezet onderwijs. Veel optische fenomenen als spiegelingen, schaduw, lichtstraling, kleuren, brekingsverschijnselen, lenzen, zien en waarnemen hebben bij de leerlingen interesse vanuit het dagelijkse leven en algemene gebruik ervan in vele praktische toepassingen.

Grondbeginselen optica in een educatieve brochure

Unterricht Physik - Optik

In eerste instantie lijkt de theorie achter die verschijnselen simpel en gemakkelijk om uit te leggen. Maar de natuurkundige principes zijn toch ingewikkelder dan zij lijken te zijn. Aan de grondbeginselen van de optica is ook kennis over ons zien gekoppeld. Daarom bevat de goedverzorgde verzameling aan educatieve informatie, gebundeld in de studieverzamelband Fysica - Optica, les- en studiemateriaal over de principes van zien & waarnemen en de werking van onze ogen. De verzamelband bevat eerder verschenen artikelen uit tijdschriften voor het onderwijs en is geweldig lesmateriaal voor zowel de docent als voor leerlingen. Door de variatie in auteurs en benadering van het vakgebied worden de begrippen op meerdere manieren behandeld. In het hoofdstuk Lenzen, Ogen & Waarneming vindt de lezer informatie over stereoscopie en stereofotografie. Ook het wonder kleur is op een duidelijke wijze behandeld. De inhoud geeft iedereen impulsen voor aantrekkelijke lessen, leuke experimenten en vooral veel informatie over optica. Voor informatie www.friedrich-verlag.de.

Bestelnummer 562382, “Naturwissenschaften im Unterricht Physik - Sammelband Optik”, Hedwig Lichtenstern, redactie, Friedrich Verlag, 2012, 128 pagina’s.


Gerelateerde artikelen