Filatelistische aandacht voor: Anaglyf & Stereoscopie (9)

20 januari 2024

Voor liefhebbers, belangstellenden en professionele medewerkers van de filmindustrie en multimediale toepassingen heeft de redactie van Augenblick, het driejaarlijks verschijnende tijdschrift, een speciale dubbele uitgave gemaakt met een interessant beeld van de ontwikkelingen in de techniek, productie en toepassing van 3D beeld- en registratietechnieken in de film- video- en foto-industrie. 3D is inmiddels meer dan alleen maar een 3D-opname- en weergaveproces en een commercieel product van bedrijven en organisaties.

Filatelistische aandacht voor: Anaglyf & Stereoscopie (9)

3D is een beleving en ervaring geworden voor een groot publiek.

3D is een beleving en ervaring geworden voor een groot publiek. De geschiedenis van het realiseren van driedimensionale tekeningen, afbeeldingen, stilstaande beelden, bewegende beelden en uiteindelijk digitale beelden is uiterst boeiend om kennis te nemen van de ups en downs van de groeiende markt voor alles wat met 3D te maken heeft. De commercie heeft 3D te pakken en zorgt voor verdere ontwikkelingen op professionele en consumentenmarkten.

Filatelistische aandacht voor: Anaglyf & Stereoscopie (9) - 2 Filatelistische aandacht voor: Anaglyf & Stereoscopie (9) - 3 Filatelistische aandacht voor: Anaglyf & Stereoscopie (9) - 4

In het waardevolle tijdschrift komen alle aspecten van het stereoscopisch zien en de vele daaraan gekoppelde producten, technieken en apparaten ruim aan de orde. Stereoscopie, 3D-foto en 3D-film kennen in de loop der jaren hoogtepunten en dieptepunten bij de aandacht en waardering van het publiek. Met de presentatie van de 3D digitale filmprojecties kwam een miljoenen publiek in aanraking met 3D-techniek en het beleven van diepte-effecten. Stereofoto’s maken dit 3D-tijdschrift compleet. (Wordt vervolgd).

ISBN 978-3-89472-962-2, “Augenblick 62/63 3D”, Bernd Stiegler, Schüren Verlag, 2015, 143 pagina’s.