Nieuwe tijdschriften voor de collectie 3d beeldtechnieken

7 januari 2018

Een snuffelbezoekje aan het tijdschriftenschap bij Scheltema Amsterdam aan het Rokin 9-15 bracht een bijzondere verrassing. We vonden daar een exemplaar van het Engelse tijdschrift Electronic Sound, een tijdschrift voor liefhebbers van elektronische muziek. Uitgave 35 staat in het teken van de op 18 december 1987 overleden Duitse muziekproducent en geluidstechnicus Conny Plank en bevat een aantal afbeeldingen en foto’s die uitgevoerd zijn in de bekende 3D-anaglyfentechniek.

Nieuwe tijdschriften voor de collectie 3d beeldtechnieken

Electronic Sound & DUF 3 met 3D-cover

ES bevat informatie en noviteiten over elektronische muziek, over de technologie en over toepassingen van deze snel ontwikkelde muziekvorm en -cultuur. Met interessante artikelen, een mooi ontwerp van de opmaak en veel foto’s van personen uit de wereld van elektronische muziek is dit met stip het beste tijdschrift voor liefhebbers van deze muziekvorm. De creativiteit van Conny Plank droeg bij aan de meest innovatieve ontwikkelingen in de Europese popmuziek.

Nieuwe tijdschriften voor de collectie 3d beeldtechnieken - 2

Het zogenoemde boektijdschrift DUF 3 is een absoluut toptijdschrift voor creatieve en nieuwsgierige jongeren met een wil om een eigen mening te hebben. DUF 3 heeft als thema voor de opmaak en de bijdragen het samengestelde begrip Waanwijs gekozen. “DUF Waanwijs is een spetterend eigenzinnig boektijdschrift voor de nieuwsgierige screenager van nu”. Het tijdschrift bevat 304 wireless pagina’s en onthult de onmisbaarste geheimen uit de maatschappij om te kunnen overleven in dit mediamane tijdperk.

Deze publicatie is sowieso aan onze OF-Tijdschriftencollectie 3D toegevoegd door de lenticulaire titelzijde met leuke bewegende beeldeffecten. De lenticulaire plaat is gerealiseerd door het bedrijf Bergman Mediagroup. Ondanks de aangegeven doelgroep kunnen wij de inhoud ook aanbevelen aan ouders, opvoeders, onderwijsgevenden en iedereen met interesse in de informatieve wereld van reclamemakers, mediaspecialisten, psychologen en ordehandhavers. Meerdere artikelen geven waarschuwingen aan de lezers om beter op je zelf te letten en om kritisch te zijn op andere meningen.