Reclamemakers registreren volop onze oogbewegingen

10 april 2018

In de recente uitgave van Inspire (1-2018), een inspirerende informatiebron over een wereld van papier- en kartonfabricage en -gebruik in alle gebieden van onze maatschappij en in het bijzonder door de reclamewereld, druk- en verpakkingsindustrie, is gekozen voor het thema Eye-Tracking op de cover en in de vorm van een artikel. Deze telkens bijzonder vormgegeven publicaties worden regelmatig uitgegeven door het internationaal bekende Zweedse bedrijf Iggesund Paperboard.

Reclamemakers registreren volop onze oogbewegingen

Iggesund Paperboard

Inspire verschijnt momenteel in zeven talen en van de speciale uitgave over het toepassen van eye-tracking in de reclamewereld beschikt de redactie van OF over alle uitgaven van nummer 58. Vier edities zijn afgebeeld. “What you see is what you get” als slogan voor een eenvoudige verklaring van beïnvloeding van consumenten door reclamemakers is algemeen bekend. Of wij echt ervaren wat we zien is echter een vraag voor psychologen, die onze visuele waarneming onderzoeken.

Reclamemakers registreren volop onze oogbewegingen - 2 Reclamemakers registreren volop onze oogbewegingen - 3 Reclamemakers registreren volop onze oogbewegingen - 4

Waarom kijken wij met meer intentie naar sommige objecten en producten? In het artikel geven medewerkers van het Zweedse bedrijf Tobii in Stockholm hun visie over eye-tracking. Door het beschikbaar zijn van innovatieve technologie, die onze oogbewegingen kunnen vaststellen, is het mogelijk om op nauwkeurige wijze vast te stellen waarom personen kiezen voor bepaalde producten. Voor informatie www.iggesund.com.