De geschiedenis van de virtuele kunst (1)
In toenemende mate heeft het gebruik van de moderne mediakunst, als video, computergrafiek, computeranimatie en interactieve kunst invloed op verandering van de kunst- en beeldtheorie. Dankzij geavanceerde apparatuur is het gebruik van het verschijnsel Virtuele Realiteit niet meer weg te denken uit kunstuitingen, educatie en voorlichting.
Virtuelle Kunst in Geschichte und Gegenwart
Het opnemen van voorstellingen op schilderijen in een hoge beeldkwaliteit is met behulp van de moderne opname- en bewerkingsapparatuur zelfs voor een leek mogelijk geworden. In het boek “Virtuelle Kunst in Geschichte und Gegenwart” gaat de auteur in op de technische ontwikkelingen van virtuele strategieën en geeft een grondig beeld van de historische ontwikkelingen en het gebruik van de beeldtechniek in het algemeen. (Wordt vervolgd).
ISBN 3-496-01230-7, “Virtuelle Kunst in Geschichte und Gegenwart”, Oliver Grau, Dietrich Reimer Verlag, 2002, 301 pagina’s.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde webshop producten

Jos de Mey Kunstboek
nu voor € 25,00
Skateboarding.3D
nu voor € 22,00
Front 14/18
nu voor € 24,80
Berlin 3D
nu voor € 20,00
Fernand Léger
nu voor € 30,00Top 10 populairste artikelen
- Necker Kubus Illusie
- Figuur van Thiéry
- Müller-Lyer Illusie
- Les in het construeren van visuele en optische illusies
- Maak zelf je 3D illusies
- Fenomeen van trompe-l'oeil en andere optische illusies
- Surrealisme als kunst tussen droom en werkelijkheid
- Optisch bedrog in onze visuele waarnemingen
- Op Art Museum presenteert optische illusies
- Kleurrijke prikkels van Jeroen Krabbé