Kunst als wetenschap in educatieve schoolboekjes

7 maart 2012

Met de inhoud van een aantrekkelijke en informatieve serie “Zinder” schoolboekjes kunnen kinderen zich oriënteren op de belangrijkste onderwerpen uit de natuur, maatschappij, techniek en vele aspecten uit de menselijke samenleving. Het frisse uiterlijk en overzichtelijke uitvoering van de serie educatieve boekjes zorgen ervoor dat kinderen zich interesseren voor meerdere onderwerpen uit de wetenschap en de natuur. De auteur heeft bewust de inhoud geschreven voor een doelgroep van jonge kinderen in leeftijden vanaf 9 jaar met het doel om door te lezen de woordenschat te vergroten.

Kunst als wetenschap in educatieve schoolboekjes

Kunst als wetenschap

De serie omvat dertig deeltjes, verdeeld over drie leeftijdscategorieën. Op een attractieve wijze is de kunst als begrip en als uiting en wetenschap in woord en beeld gebracht. Binnen de titel “Kunst als wetenschap” zijn verschillende onderwerpen gedetailleerd uitgewerkt. Zo komen onder andere aan bod de alledaagse kunst, de sportieve kunst, de creatieve kunst, de technologie in dienst van de kunst en de kunst van optische bedrog en beeldillusie. Het maken van driedimensionale beelden met hulp van de holografische beeldtechniek is verklaard. Ook het onderzoek naar het vervalsen van meesterwerken geeft een leerzaam beeld over het realiseren van kunst en waardering ervoor. Het boekje is kleurrijk geïllustreerd, bevat een tweetal verklarende woordenlijsten, toelichtingen en een lijstje met interessante websites. De boekjes zijn geschikt voor individueel gebruik op school en in de thuissituatie. Dit leuke en praktische boekje voor liefhebbers van kunst is verkrijgbaar in de webshop.
“Kunst als wetenschap”, Christine Fleming, Uitgeverij Schoolsupport, 2007, 36 pagina’s.